Εγκυμοσύνη & καλές συνήθειες

σκίτσο εγκύου κάνει γιόγκαΜουσική, διάβασμα, χαλάρωση, απλές ασκήσεις αλλά και ύπνος  παίρνουν άριστα, για μια όμορφη κι ευτυχισμένη εγκυμοσύνη!

 

Παρά τις όποιες δυσκολίες της κύησης, η εγκυμοσύνη παραμένει η πιο ιερή φάση στη ζωή της γυναίκας, αφού σε λίγο καιρό θα κρατάει στην αγκαλιά της το μωρό της! Κατά τη μεταβατική αυτή περίοδο, λοιπόν, είναι σημαντικό να προσπαθήσουμε να ευχαριστήσουμε τον εαυτό μας (ίσως και να τον κακομάθουμε λιγάκι!), απολαμβάνοντας με μεγαλύτερη ελευθερία ορισμένες «απαγορευμένες υπερβολές», όπως είναι το… παρατεταμένο πρωινό χουζούρι στο κρεβάτι ή και ένα γλυκό! Ένας δεύτερος βασικός «κανόνας» για καλύτερη εγκυμοσύνη είναι η θετική ψυχική διάθεση. Έχει αποδειχτεί ότι η καλή ψυχολογία επιφέρει στη μητέρα αρμονικά συναισθήματα, τα οποία λαμβάνει και το βρέφος. Πώς μπορείτε, λοιπόν, να κάνετε τη ζωή σας πιο ενδιαφέρουσα και ευχάριστη κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης; Παρακάτω προτείνονται κάποιες πρακτικές λύσεις οι οποίες τονώνουν την ψυχολογία και τον οργανισμό, ωφελώντας ταυτόχρονα και εσάς και το έμβρυο!

 

Διάβασμα

Τι πιο χαλαρωτικό και δημιουργικό από ένα καλό βιβλίο; Έχει αποδειχθεί ότι η ανάγνωση ποιοτικών κειμένων, εκτόςεγκυος ξαπλωμένη σε καναπέ διαβάζει από το ότι διευρύνει τις γνώσεις μας, καλλιεργεί την ικανότητα συγκέντρωσης, ενθαρρύνοντας ταυτόχρονα τη λογική ανάπτυξη της σκέψης, καθώς και την εσωτερική ισορροπία. Αφεθείτε, λοιπόν, στη μαγεία ενός ωραίου μυθιστορήματος και αφήστε το να σας ταξιδέψει στους κόσμους του. Έτσι, θα προσφέρετε στον εαυτό σας μία μοναδική ώρα χαλάρωσης και πνευματικής ευεξίας δημιουργώντας, παράλληλα, αρμονικό περιβάλλον για το μωρό σας.

 

Προτάσεις βιβλίων (τα καλύτερα που διαβάσαμε πρόσφατα):

  1. «Όλα πάνε ρολόι (ή σχεδόν)», Στυλιάνα Γκαλινίκη,  εκδόσεις ΜΕΛΑΝΙ
  2. «Μέσα σε ένα κορίτσι σαν κι εσένα», Δημητρακάκη Άντζελα,  Βιβλιοπωλείον της ΕΣΤΙΑΣ
  3. «Το ευχαριστημένο ή οι δικοί μου άνθρωποι», Καραγάτση Μαρίνα, εκδόσεις ΑΓΡΑ
  4. «Χαμένη στη μετάφραση»,  Mones Nicol, μτφρ: Έφη Φρυδά, εκδόσεις ΜΕΛΑΝΙ
  5. «Ένα ερωτικό καλοκαίρι», Ιβάν Κλίμα, μτφρ: Σόνια Στάμου - Ντορνιάκοβα, εκδόσεις ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗ
  6. «Η αιώνια ύλη», Γεώργιος  Γεωργίου, εκδόσεις ΑΡΜΟΣ  

Γυμναστική

Το υγιές πνεύμα προϋποθέτει υγιές σώμα. Αφού συμβουλευτείτε το γιατρό σας για περαιτέρω λεπτομέρειες, επιλέξτε μια ήπια γυμναστική, η οποία πάνω απ’ όλα να σας είναι ευχάριστη και όχι κοπιαστική, όπως για παράδειγμα γιόγκα, πιλάτες ή κολύμβηση. Ήδη από τις πρώτες φορές θα νιώσετε μια πρωτόγνωρη ευεξία και χαλάρωση, αφού και οι τρεις αυτοί τύποι άσκησης βασίζονται στη σωστή διαφραγματική αναπνοή, οδηγώντας στη μέγιστη οξυγόνωση του εγκεφάλου και στην πνευματική διαύγεια. Συν τοις άλλοις, μην ξεχνάτε ότι ο σωστός τρόπος αναπνοής είναι πολύ βασικός και για την ώρα του μαιευτηρίου!

 

Μουσική 

Η ευεργετική επίδραση της μουσικής έγκειται στο ότι ο μελωδικός ήχος της στέλνει θετικά μηνύματα στον εγκέφαλο, δημιουργώντας συναισθήματα ευφορίας και γαλήνης. Φροντίστε, λοιπόν, να συνοδεύσετε την καθημερινότητά σας με μουσικές αγαπημένες, οποιουδήποτε είδους, οι οποίες να σας καλλιεργούν ευχάριστη διάθεση και αισιόδοξη σκέψη. Προτιμήστε ήρεμες, αισθαντικές μελωδίες, οι οποίες να εμπνέουν αγάπη για τη ζωή. Άλλωστε, μπορείτε να βρείτε στην αγορά και συλλογές μουσικών έργων που απευθύνονται ειδικά στις εγκύους. Μια καλή ιδέα, επίσης, είναι να ξεκινήσετε –γιατί όχι;– μαθήματα μουσικής σε κάποιο ωδείο ή στο σπίτι, αποκτώντας με αυτόν τον τρόπο βιωματική σχέση με τον ήχο, η οποία φυσικά συνεπάγεται και τη χαρά της δημιουργίας. Η μουσική καλλιεργεί τις αισθήσεις του μωρού σας, καθώς δίνει ερεθίσματα, π.χ. μέσω του ρυθμού, που αποτελεί και την πρώτη επαφή του βρέφους με τον ήχο και με αυτόν τον τρόπο κατορθώνει την καλύτερη επικοινωνία του παιδιού με τον έξω κόσμο.

 

Ακούσαμε και ξεχωρίσαμε:

  1. «Μελωδικά Όνειρα», από την παιδική χορωδία Σπύρου Λάμπρου, δισκογραφική εταιρία ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΙΤΕΙΑ
  2. «Baby Relax - Μουσική για εγκύους και βρέφη»,  FM RECORDS
  3. “Joseph Haydn: the piano sonatas”, Christine Schornsheim, Cembalo/Clavichord/Hammerflügel, CAPRICCIO
  4. “Mozart/Karahan COSI FUN TUTTI (3 CDs)”, EMI RECORDS
  5. “Promise”, VassilisTsabropoulos, ECM

Χορτάστε ύπνο!

Είναι η κατάλληλη ευκαιρία για να γίνετε ένα με το κρεβάτι σας! Περιορίστε, όσο είναι δυνατόν, τις υποχρεώσεις σας και χαλαρώστε χωρίς άγχος, αφού ο ύπνος είναι γιατρικό τόσο για το σώμα όσο και για την ψυχή. Δεν είναι ανάγκη να τα προλάβετε όλα τώρα, καθώς η ξεκούρασή σας προέχει. Άλλωστε, ο ερχομός του παιδιού σας προμηνύει πολλά ξενύχτια, οπότε απολαύστε το κρεβάτι σας τώρα που μπορείτε!

 

Ξαναζήστε έναν μήνα του μέλιτος!

Ολοκληρώνοντας, μην ξεχνάτε ότι η περίοδος της κύησης είναι εξίσου σημαντική και για τη σχέση με τον σύντροφό σας. Πρόκειται για το βασικότερο στάδιο μετάβασης στην κοινή ζωή σας, αφού ετοιμάζεστε να υποδεχθείτε ένα ακόμη μέλος στην οικογένειά σας με κύρια προϋπόθεση την ύπαρξη αγάπης και την καλή συνεννόηση ανάμεσά σας. Εκμεταλλευθείτε τον ελεύθερο χρόνο σας μαζί, βγείτε έξω ή καλέστε φίλους στο σπίτι, κάνετε μικρές αποδράσεις. Είναι σημαντικό να αφιερώσετε τώρα χρόνο ο ένας στον άλλο αφού, με την άφιξη του μικρού σας, ο χρόνος σας θα είναι αρκετά περιορισμένος, ειδικά τον πρώτο καιρό.

 

Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας ή να προτείνετε σε άλλες μέλλουσες μαμάδες, μία καλή συνήθεια ή ένα χόμπυ που κάνετε εσείς κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας;

 

happy baby