Ευεξία για τήν έγκυο και το έμβρυο

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

γυμναστική στην εγκυμοσλύνηΜάθετε με ποιον τρόπο επηρεάζετε την καλή υγεία του εμβρύου όταν γυμνάζεστε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης! Ασκηθείτε και απολαύστε, λοιπόν, την ευεξία που νιώθετε και οι δυο σας!

 

Είναι γνωστό πως η σχέση που μοιράζεται μία μητέρα με το έμβρυο που μεγαλώνει μέσα της είναι μοναδική! Τόσο μοναδική που το έμβρυο αντιλαμβάνεται και βιώνει τις συνέπειες της σωματικής κατάστασης της μητέρας! Και έτσι είναι! Για παράδειγμα ασκείται η μαμά, αποκτά ευεξία το έμβρυο! Για το λόγο αυτόν, λοιπόν, είναι σημαντικό να βρίσκεστε σε φόρμα, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης όχι μονάχα για να κάνετε καλό στον οργανισμό σας αλλά και για να γεμίζετε θετική ενέργεια τη ζωή που αναπτύσσεται μέσα στην κοιλιά σας. Επιπλέον, είναι και ένας ευχάριστος τρόπος να προετοιμάζετε το σώμα σας για τους προσεχείς μήνες των αλλαγών αλλά και για την ώρα του τοκετού!

 

Σωματικός… δεσμός!

  • Όταν γυμνάζεστε, το έμβρυο δέχεται ένα κύμα οξυγόνου στο αίμα του, το οποίο επιταχύνει το μεταβολισμό του και του προκαλεί αληθινή ευφορία! Όλοι οι ιστοί του, λοιπόν,  και ιδιαίτερα ο εγκέφαλός του, λειτουργούν εντατικά.
  • Με τη γυμναστική αποδεσμεύονται ορμόνες οι οποίες διασχίζουν τον πλακούντα και φτάνουν στο έμβρυο. Για το λόγο αυτόν, λοιπόν, στην αρχή των ασκήσεων το μικρό σας νιώθει μια ψυχική ανάταση λόγω της δική σας αδρεναλίνης.
  • Κατά τη διάρκεια της γυμναστικής το έμβρυο αισθάνεται την επίδραση της ενδορφίνης, μιας ορμόνης η οποία είναι υπεύθυνη για την ευεξία αλλά και την ευχαρίστηση.
  • Οι ενδορφίνες έχουν μία χαλαρωτική επίδραση, η οποία μπορεί να διαρκέσει για τις επόμενες 8 ώρες! Το έμβρυο αυτές τις ώρες μοιράζεται την ίδια ανακούφιση και ηρεμία με εσάς.
  • Η κίνηση την ώρα της άσκησης είναι κατευναστική και χαλαρωτική για το μωρό σας, το οποίο αισθάνεται ανακούφιση με το κούνημα.
  • Ενώ κάνετε γυμναστική οι κοιλιακοί μύες σας κάνουν στο μωρό ένα είδος μασάζ, το οποίο το χαλαρώνει αλλά και το ευχαριστεί!
  • Κατά τη διάρκεια της άσκησης η κυκλοφορία του αίματος είναι σε άριστο επίπεδο, έτσι ώστε η ανάπτυξη αλλά και η εξέλιξη του εμβρύου να συμβαδίζουν! Είναι πολύ σημαντικό το μικρό σας να αναπτύσσεται άριστα!
  • Η φυσική άσκηση μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης διαβήτη κυήσεως και περιορίζει την αύξηση του σωματικού βάρους της μέλλουσας μητέρας, δίχως, όμως, να περιορίζει την εμβρυϊκή ανάπτυξη.

Δώστε προσοχή!

Εκτός των παραπάνω χρειάζεται πάντα μια προσοχή στον τρόπο που γυμνάζεστε αλλά και στις ασκήσεις που ακολουθείτε. Τα όρια αυτά θα είναι ξεκάθαρα κατόπιν συζήτησης με το γιατρό σας αλλά και κατόπιν των πολύτιμων συμβουλών του!

Υπάρχουν κάποια σπορ τα οποία μπορούν να αποβούν ιδιαίτερα επιβλαβή και για εσάς αλλά και για το έμβρυο, οπότε χρειάζεται να δώσετε μια κάποια προσοχή!

  • Σπορ όπως η ιππασία ή το σκι θα είναι ιδιαίτερα δύσκολα σε προχωρημένη εγκυμοσύνη, ως προς την εκτέλεσή τους, εξαιτίας της κοιλιάς σας, η οποία θα φουσκώνει και δεν θα αποτελεί καλό σύμμαχο για τα συγκεκριμένα σπορ. Τέτοιες δραστηριότητες θα προσθέσουν περιττή κόπωση στον οργανισμό σας και κατ’ επέκταση μπορούν να βλάψουν το έμβρυο που κυοφορείτε! Αποφύγετε οποιαδήποτε άσκηση «τραβάει» έντονα τους κοιλιακούς σας, διότι δεν πρέπει να επιβαρύνεται η κοιλιά σας. Εάν θέλετε να τη γυμνάσετε, ιδιαίτερα, κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου, αποφύγετε να κάνετε κοιλιακούς ξαπλωμένη, καθώς μπορείτε να τους πραγματοποιήσετε με άνεση, κάνοντας βαθιά καθίσματα!

 

 

happy baby