Συμβουλές για γονείς

Τα 6 κόλπα της «πονηρής μαμάς»!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

ελαφρύ υγιεινό γεύμαΜαζί με το πρώτο κουδούνι της χρονιάς, ξεκινάει και το άγχος των μαμάδων για το τι θα φάνε τα αγγελούδια τους στο σχολείο. Τα ανθυγιεινά snack συγκεντρώνουν την προτίμηση των πιτσιρικιών, αν όμως παίξετε σωστά το παιχνίδι, μπορείτε να πείσετε και το πιο δύστροπο παιδί να γυρίσει την πλάτη στις έτοιμες λύσεις & να επιλέξει την πιο υγιεινή, δική σας πρόταση!

 

Οι περισσότερες μαμάδες θεωρούν πραγματικό άθλο να καταφέρουν τα παιδιά τους να γυρίσουν την πλάτη στα ανθυγιεινά φαγητά και να προτιμήσουν ένα πιο υγιεινό snack με λαχανικά, φρούτα ή, ακόμη χειρότερα, όσπρια. Όταν μάλιστα το παιδί βρίσκεται στο σχολείο ή στο φροντιστήριο, τότε ο κίνδυνος να καταφύγει σε κάποιο κολατσιό αμφίβολης διατροφικής αξίας είναι κάτι παραπάνω από ορατός, αφού ακόμα και το πιο υπάκουο παιδί θα μπει στον πειρασμό να δοκιμάσει σοκολάτες, τυρόπιτες & άλλες ανθυγιεινές λιχουδιές που κουβαλούν μαζί οι φίλοι τους ή βρίσκουν στα κυλικεία.

Πως μπορούμε, λοιπόν, να αποτρέψουμε τα παιδιά από το να λιγουρεύονται νόστιμα μεν, ανθυγιεινά δε γεύματα; Μα, φυσικά, εξελίσσοντας τα υγιεινά snack που κάθε μανούλα μπορεί εύκολα να ετοιμάσει, ώστε να μοιάζουν και να είναι πραγματικά πεντανόστιμα! Και επειδή «συν Αθηνά και χείρα κίνει», μερικά τρικ θα μας βοηθήσουν να τα πείσουμε ακόμη πιο εύκολα.

 

Κάντε τους φίλους του να ζηλέψουν

 

Κακά τα ψέματα, ακόμα και το πιο καλόβολο παιδί, όταν το φορτώσετε λαχανικά και «άνοστα» σνακ, θα ζηλέψει το πιο λιχούδικο, αλλά ανθυγιεινό κολατσιό του διπλανού του. Η κατά γενική ομολογία αλήθεια που διατυπώνεται παραπάνω όμως, μπορεί κάλλιστα να γίνει ένα πολύ σημαντικό όπλο στη φαρέτρα σας. Αρκεί να κάνετε τα υπόλοιπα πιτσιρίκια του σχολείου να ζηλέψουν το κολατσιό του δικού σας παιδιού. Πως θα γίνει αυτό; Μα με πολύ χρώμα και φαντασία. Ένα απλό σάντουιτς με λαχανικά & γαλοπούλα, μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε φατσούλα, γάτα, πεταλούδα ή ακόμη και τρίλιζα! Προμηθευτείτε φορμάκια σε διάφορα σχέδια για να κόψετε το ψωμί του τοστ, ακονίστε τα μαχαίρια και ξεκινήστε να σχεδιάζετε μάτια και χαμόγελα από πιπεριές και καρότο. Ακόμα, το μαρούλι μπορεί να γίνει κάλλιστα τα μαλλιά, η γαλοπούλα το προσωπάκι ενώ τα ραπανάκια και τα αγγουράκια θα σχηματίσουν παιχνιδιάρικα ματάκια. Μετά από αυτό, όλα τα πιτσιρίκια του σχολείου θα ζητούν τα πεντανόστιμα,  παιχνιδιάρικα και υγιεινά σάντουιτς σας!

 

Pizza αγάπη μου!

 

Άλλη μια αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει παιδί που να μην αγαπάει την pizza. Παρότι παρεξηγημένη όμως, η pizza μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ υγιεινό snack για όλες τις ηλικίες, ενώ θα σας λύσει τα χέρια, αφού μπορείτε να φτιάχνετε και να ψήνετε τη ζύμη μια φορά την εβδομάδα, να την αποθηκεύετε στην κατάψυξη και να την συνοδεύετε με  τα υλικά της αρεσκείας σας κάθε φορά. Ντοματάκια, τυρί, πιπεριές, μανιτάρια, προσεκτικά διαλεγμένα αλλαντικά & τυρί, είναι συνήθως τα βασικά υλικά, αλλά μπορείτε να αυτοσχεδιάσετε με διάφορους τρόπους ή να φτιάξετε πέστο λαχανικών για να αντικαταστήσετε τη σάλτσα ντομάτας και με άλλα υλικά. Το πιτσιρίκι σας αποκλείεται να αντισταθεί στην αγαπημένη pizza  & εσείς θα είστε σίγουρη ότι τρέφεται με αγνά υλικά. Επιπλέον, μπορείτε να φτιάχνετε σκεπαστή pizza για να είστε σίγουρη ότι θα παραμείνουν τα υλικά στην θέση τους και το «καμάρι» σας δεν θα μπορεί να διακρίνει και να απομακρύνει τα υλικά που δεν ανήκουν στα αγαπημένα του.

 

Χρησιμοποιείστε το μπλέντερ

 

Παρότι το καλύτερο είναι να καταναλώνονται τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια εν γνώσει του παιδιού, ώστε να συνηθίζει και να τα επιλέγει και το ίδιο, κάποιες φορές η πονηριά της μαμάς μπορεί να αποδειχτεί σωτήρια, αν τα υπόλοιπα τρικ αποδειχτούν άστοχα! Αν το παιδί σας αρνείται να αγαπήσει τα λαχανικά και τα όσπρια, τότε το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να τα… λιώσετε. Τα βρασμένα ρεβύθια στο μπλέντερ μπορούν να γίνουν η βάση για ένα πεντανόστιμο burger, όπως και το καλαμπόκι, ανακατεμένο με κολοκύθια, πιπεριές, καρότα και μπρόκολο.Ίσως σας «ακούγεται» περίεργο, όμως είναι νόστιμο.  Μια πολύ καλή λύση επίσης, είναι και τα αλμυρά κέικ και οι πίτες, π.χ. με καρότο και  πατάτα. Λιώστε λαχανικά και όσπρια, λοιπόν, για να κάμψετε κάθε αντίσταση του τέκνου σας και αναζητήστε συνταγές που θα σας βοηθήσουν να ξεγελάσετε το παιδί, πάντα για το καλό του!

 

Μην τους στερήσετε τα γλυκά

 

Τα μικρά παιδιά αγαπούν την ζάχαρη &  τις γλυκές γεύσεις, υπάρχουν όμως τρόποι για να μην τους στερήσετε τις γλυκές αδυναμίες τους  &  παράλληλα να είστε σίγουρες ότι τρέφονται σωστά. Στην πραγματικότητα δεν έχει κανένα νόημα να στερήσετε από το παιδί το γλυκό, αφού αν το φορτώνετε συνέχεια &  μόνο με φρούτα, κάποια στιγμή θα καταλήξει να «βουτήξει το χέρι στο βάζο», με όχι και τόσο αθώο και χαριτωμένο τρόπο! Αντίθετα, μπορείτε μια φορά την εβδομάδα να φτιάχνετε muffins με συνδυασμούς φρούτων, που και θα γλυκάνουν το παιδί και δεν θα του δώσουν την αίσθηση ότι στερείτε κάτι σε σχέση με άλλα παιδιά. Η μπανάνα, το μήλο, τα βατόμουρα και οι φράουλες γίνονται ιδανική γέμιση για τα muffins σας, ενώ η χρήση μαύρης ζάχαρης θα μειώσει τους κινδύνους για τα δόντια του.  Αντίστοιχα, υπάρχουν και πολύ νόστιμα κέϊκ με καρότο, κολοκύθα ή παντζάρι, για να το συνοδεύσουν στο διάλειμμα του, ενώ μια πολύ καλή και εύκολη λύση για να αντικαταστήσετε το παγωτό είναι τα χειροποίητα σορμπέ φρούτων που δυστυχώς, όμως, δεν μπορείτε να τα δώσετε πακέτο για το σχολείο.

 

Δώστε άφεση στην σοκολάτα

 

Πολλές μαμάδες, θεωρούν την σοκολάτα το μεγαλύτερο εχθρό της υγείας των παιδιών τους. Η πραγματικότητα είναι λίγο διαφορετική: αν δεν πρόκειται για σοκολάτα γάλακτος με έξτρα ζάχαρη, η σοκολάτα αποτελεί μια πολύ θρεπτική τροφή για το μυαλό & το πνεύμα. Στην αγορά κυκλοφορούν άλλωστε ορισμένες σοκολάτες ειδικά για παιδιά. Εξηγείστε στο παιδί τους κινδύνους από την κατανάλωση σοκολάτας αγνώστου προελεύσεως και υποδείξτε του ορισμένες μάρκες που μπορεί να καταναλώσει άφοβα ή, ακόμη καλύτερα, ετοιμάστε του εσείς ορισμένα γλυκάκια σοκολάτας για να τα παίρνει μαζί του στο σχολείο.  Ακόμη κι έτσι, βέβαια, είναι δυνατόν το παιδί να παρασυρθεί από το λαμπερό περιτύλιγμα σοκολατογλυκών που περιέχουν καραμέλα, ζάχαρη, και άλλα πιο επικίνδυνα συστατικά, γι’ αυτό θα πρέπει και εδώ η φαντασία σας να κάνει το καλύτερο δυνατό. Παράλληλα, μπορείτε να δοκιμάσετε μπράουνις με σοκολάτα που θα επιλέξετε προσεκτικά ή μπάρες δημητριακών με επικάλυψη σοκολάτας. Με αυτά τα τρικ μην απορήσετε αν  καταλήξετε να μαγειρεύετε για όλη την τάξη!

 

Βάλτε τα παιδιά στο «παιχνίδι»!

 

Τα πιτσιρίκια λατρεύουν οτιδήποτε παραπέμπει σε παιχνίδι, συνήθως σιχαίνονται όμως οτιδήποτε περιέχει τις λέξεις «υγιεινό», «καθαριότητα», «προσέχω» κτλ. Αυτό όμως σημαίνει παιδική ηλικία κι αν, αντί να προσπαθούμε να τα βάλουμε από τόσο νωρίς στον ενήλικο κόσμο, μπούμε εμείς για λίγο στο δικό τους χαρούμενο σύμπαν, τότε η «δουλειά» θα γίνει πιο εύκολα. Βάλτε, λοιπόν, τα παιδιά στο παιχνίδι, ζητώντας τους να συμμετάσχουν στην παρασκευή των γευμάτων τους. Δική σας δουλειά θα είναι να μετατρέψετε την αγγαρεία σε παιχνίδι, αφήνοντας στην άκρη τα «μη» και επιτρέποντάς τους να λερωθούν άφοβα. Αφήστε τα να ανακατέψουν με τις κουτάλες τον χυλό για τα muffin, να πλάσουν λαχανομπιφτεκάκια, να σχεδιάσουν ένα λαχταριστό ζουζούνι-μπισκότο και  να γεμίσουν με διάφορα υλικά τις πιπεριές-βαρκούλες. Το αποτέλεσμα θα είναι να λατρέψουν την μαγειρική και τα εύπλαστα υλικά της κουζίνας κι επιπλέον θα «διαφημίσουν» τα δημιουργήματα τους, καταναλώνοντας τα στο σχολείο. Γιατί όπως είπαμε, η ζήλια είναι μεγάλο πράγμα, είτε είσαι 5 είτε 85 χρονών!

happy baby