Συμβουλές για γονείς

Γευστικές προτιμήσεις της μαμάς και του εμβρύου!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

εγκυος τρώει δημητριακάΕίστε έγκυος και λαχταράτε συνεχώς διαφορετικές λιχουδιές; Ξέρετε ότι οι γευστικές σας προτιμήσεις και η επιλογή του διατροφικού σας μενού, κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης επηρεάζει τις μελλοντικές προτιμήσεις του εμβρύου; Διαβάστε και ανακαλύψτε το!

 

Ακούγεται παράδοξο,αλλά το έμβρυο αντιλαμβάνεται από τη μήτρα ακόμα,όλες τις γευστικές προτιμήσεις της μαμάς του! Βέβαια, «απολαμβάνει» ιδιαιτέρως οτιδήποτε έχει έντονη γεύση (όπως το κάρι ή το σκόρδο), καθώς αλλάζει τη γεύση του αμνιακού υγρού που το περιβάλλει. Οι αγαπημένες τροφές του μωρού σας καθορίζονται ήδη από τη μήτρα, από τη 15η εβδομάδα κύησης και μετά, ενώ ο «κατάλογος» με τις προτιμήσεις του ολοκληρώνεται την 30ή εβδομάδα περίπου. Ουσιαστικά, με βάση τις τροφές που αρέσκεται να καταναλώνει η κάθε μέλλουσα μητέρα, αναπτύσσονται και οι γευστικές του προτιμήσεις. Πώς γίνεται αυτό; Η γεύση κάθε λογής τροφής, που τρώτε, περνάει μέσω του πλακούντα στο αμνιακό υγρό, οπότε το έμβρυο έχει τη δυνατότητα να γεύεται οτιδήποτε έχετε εσείς ήδη φάει.

 

Τροφές για… τούμπες!

Οι γλυκές «αμαρτίες» είναι γνωστό τοις πάσι ότι ενεργοποιούν τον εγκέφαλο και συνεπώς τη σκέψη, ενώ είναι –σε μικρές ποσότητες φυσικά– και ευεργετικές για τον ανθρώπινο οργανισμό. Τα δροσιστικά ροφήματα χαρίζουν επίσης ευεξία, ειδικά τώρα που ζεσταίνει ο καιρός. Όλα αυτά επηρεάζουν φυσικά και το έμβρυο κατά τη διάρκεια της εννεάμηνης κύησης, που με την παραμικρή υποψία γλυκού αρχίζει να «χορεύει».

Αν πλησιάζει, λοιπόν, η πολυπόθητη ημερομηνία του τοκετού και μετά τον συνήθη υπέρηχο ο γιατρός σάς ενημερώσει πως δεν έχει πάρει ακόμα το έμβρυο την κατάλληλη θέση, μπορείτε να καταναλώσετε κάτι γλυκό ή και ένα κρύο ρόφημα για να το κινητοποιήσετε ώστε να αλλάξει θέση.

Όσο το έμβρυο μεγαλώνει στη μήτρα έχει αναπτυγμένη την αίσθηση του γλυκού –ήδη από τη 13η με 15η εβδομάδα– οπότε αν κι εσείς θέλετε απεγνωσμένα να κάνετε μια γλυκιά παρασπονδία, να ξέρετε ότι δεν είστε η μόνη που το… θέλει! Κι επειδή οι γευστικές σας προτιμήσεις «μεταφέρονται» στο αμνιακό υγρό, θα συνειδητοποιήσετε πως αν φάτε κάτι γλυκό, το έμβρυο θα καταπίνει πολύ περισσότερο αμνιακό υγρό και πολύ πιο γρήγορα, ενώ αν φάτε κάτι ξινό ή πικρό, θα καταπίνει σαφώς λιγότερο. Τα μωρά ουσιαστικά δεν χρειάζεται να τρώνε ή να πίνουν, καθώς όλα τα θρεπτικά συστατικά που τους είναι απαραίτητα τα παίρνουν μέσω του ομφάλιου λώρου, οπότε αν το έμβρυο που κυοφορείτε πίνει αρκετό αμνιακό υγρό, αυτό σημαίνει ότι σίγουρα τουλάχιστον απολαμβάνει τη γεύση του!

 

Smart tip

Όσο κι αν ωφελούν μέχρι κάποιο σημείο το βρέφος, μην ξεχνάτε ότι τα γλυκά πρέπει να καταναλώνονται με σύνεση, καθώς είναι και επιβαρυντικά για το σάκχαρό σας και είναι βεβαίως παχυντικά.

 

Τα «καλά» νέα!

Τεράστια χαρά και ανακούφιση προσφέρει έρευνα που δόθηκε στη δημοσιότητα και υποστηρίζει ότι η κατανάλωση σοκολάτας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν προκαλεί μόνο το μωρό σας να κινηθεί μέσα στην κοιλιά σας, αλλά το κάνει και πιο χαρούμενο μειώνοντας τον εκνευρισμό του, αν υπάρχει, και βελτιώνοντας τη διάθεσή του.

Εκτός από τα ευεργετικά της οφέλη, λοιπόν, για το έμβρυο κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, και αφού γεννηθεί, ως μωρό, το κάνει να χαμογελάει πιο συχνά, να δείχνει λιγότερο φόβο και να ηρεμεί πολύ πιο εύκολα. Προχωρήστε, λοιπόν, ακάθεκτη, καθώς μάλλον είναι πολύ πιο εύκολο από ό,τι ίσως φανταζόσασταν το να κάνετε ευτυχισμένο το μωρό σας.

 

Οι «καλές» τροφές

Τελικά, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, μάλλον θα χρειαστεί να κάνετε και κάποιες θυσίες για το μωρό σας. Σας προσφέρουμε στο… πιάτο 4 από τις πιο σημαντικές θρεπτικές ουσίες για εσάς και το έμβρυο:

  1. Ασβέστιο: Χτίζει γερά οστά για το έμβρυο, δυναμώνοντας τα δικά σας. Πού θα το βρείτε: Στα γαλακτοκομικά προϊόντα, τις κονσερβοποιημένες σαρδέλες, το σολομό, τα αποξηραμένα φρούτα και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  2. Σίδηρος: Αναπαράγει και πολλαπλασιάζει τα ερυθρά αιμοσφαίρια του εμβρύου και σας προφυλάσσει από πιθανή αναιμία. Πού θα τον βρείτε: Στο κόκκινο κρέας, τα φασόλια, τις φακές και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  3. Ψευδάργυρος: Ισχυροποιεί τα κύτταρα του εμβρύου και ενισχύει το δικό σας ανοσοποιητικό σύστημα. Πού θα τον βρείτε: Στο κρέας, το ψάρι, το κοτόπουλο, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά.
  4. Φολικό οξύ: Προφυλάσσει από ανωμαλίες, όπως η δισχιδής ράχη. Πού θα το βρείτε: Στα φρούτα, τα σκουρόχρωμα ή πράσινα φυλλώδη λαχανικά, το καστανό ρύζι και κυρίως τα σιτηρά.

 

Το γνωρίζατε ότι…

…κάποια έμβρυα αντιδρούν στα πικάντικα εκδηλώνοντας λόξιγκα;

…οι μέλλουσες μαμάδες που εντάσσουν τα δημητριακά σε κάθε πρωινό τους εμφανίζουν λιγότερες πιθανότητες να φέρουν στον κόσμο μωρά με αναπνευστικά προβλήματα ή ευαισθησίες;

…παιδιά που οι μαμάδες τους λάμβαναν ελάχιστη ποσότητα βιταμίνης Ε όταν εγκυμονούσαν είναι 5 φορές πιο πιθανό να παρουσιάσουν άσθμα μεγαλώνοντας;

…ως εγκυμονούσες πρέπει να αποφεύγετε σε κάθε περίπτωση το πατέ;

Ως μέλλουσα μαμά είστε υπεύθυνη πλέον και για τις γευστικές προτιμήσεις του μωρού σας,εκτός από...όλα τα υπόλοιπα για τα οποία είστε και θα είστε και στο μέλλον υπεύθυνη για αυτό!

 

 

category: 
happy baby